תפריט

הדלקת קמין עץ

איך מדליקים תנור עץ? מהי הדרך הטובה ביותר להדלקת קמין עץ? והאם יש לזה משמעות נוספת מעבר למהירות וקלות ההדלקה? הדברים הבסיסיים שצריך לדעת. הדלקת אש יכולה לפעמים להיות קשה. אלה מאתנו שהתנסו בהדלקת אש בטבע, יודעים שיש דרכים רבות ושונות כדי להדליק אש ולדאוג שהיא תיתפס. עם זאת, ניתן לכם המלצה לצורת הדלקה שתעשה […]

הדלקת קמין עץ

איך מדליקים תנור עץ? מהי הדרך הטובה ביותר להדלקת קמין עץ? והאם יש לזה משמעות נוספת מעבר למהירות וקלות ההדלקה? הדברים הבסיסיים שצריך לדעת.

הדלקת אש יכולה לפעמים להיות קשה. אלה מאתנו שהתנסו בהדלקת אש בטבע, יודעים שיש דרכים רבות ושונות כדי להדליק אש ולדאוג שהיא תיתפס. עם זאת, ניתן לכם המלצה לצורת הדלקה שתעשה את כל התהליך קל יותר וגם יותר ידידותי לסביבה.

שתי הגישות הנפוצות הינם להדליק מלמעלה למטה, או מלמטה למעלה. אנחנו מעדיפים מלמעלה למטה. שיטה זו מייצרת פחות פיח ואפר, מבטיחה אספקת אוויר טובה יותר, ונותנת בעת טעינת העץ הראשונה משך זמן רב יותר של זמן הבעירה.

בכל מקרה, כדי להדליק את האש בניסיון הראשון, תצטרכו:

-כמה לוגים גדולים ובינוניים של עץ
-כמה חתיכות קטנות של עץ מבוקע או עץ משטחים. גם אצטרובלים הם חומר הדלקה מצוין
-כ-10 חתיכות של מקלות דקים ובינוניים להדלקה (לא להתעצל-הדרך הארוכה היא הקצרה ביותר)
-חומר הבערה, נייר ספוג בשמן או עיתון
-גפרורים

הדלקת קמין – שלב 1

ודאו שכל פתחי האוויר ופתח הארובה פתוחים. הניחו את הלוגים הגדולים בתחתית הקמין ועליהם את הבינוניים.
ודא שכל הפתחים האוורור באח פתוחים. חשוב שהעץ יהיה סדוק ויבש.

שלב 2

הוסיפו שכבה של עצים מבוקעים בעובי של כ-4 ס"מ, ועל גביהם שכבה אחת או שתיים של מקלות בינוניים ודקים. הקפידו על מרווחים בין המקלות. רווח של  כ-1 סנטימטר הוא הרווח המושלם. אפשר לסדר אותם גם בצורת מגדל.

שלב 3

הוסיפו חומר הבערה בין המקלות. היו מודעים לכך שעיתון מייצר כמויות מיותרות של פיח ותורם להצטברות עטרן בארובה.

שלב 4

השלב האחרון הוא קל, פשוט להדליק את חומר ההבערה ולסגור את הדלת!
עכשיו חשוב להדגיש באופן שלא משתמע לשתי פנים: לעולם אל תשתמשו בפתיחת דלת מגירת האפר בשביל להקל על הדלקה! באם תשכחו את דלת מגירת האפר פתוחה למשך זמן ממושך אתם עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לקמין כתוצאה מבעירה לא מבוקרת ומסוכנת.

כאשר יש כניסת אוויר ישירה מתחת לבעירה הקמין הופך להיות "ברנר" ענק ועשוי אף להתיך את הברזל. בקמין המצופה אמאיל הציפוי עשוי להתפוצץ ולהנזק באופן בלתי הפיך.

סכנה נוספת היא אפשרות של התלהטות הארובה והצתת העטרן על גבי דפנות הארובה, אשר יגרום לנזק בארובה, ובתרחיש הגרוע ביותר יכול לגרום אף לשריפה. באם החלטתם בכל זאת להיעזר בפתיחת המגירה, היו מודעים לסיכונים ונהגו בזהירות יתרה.

לעתים בבתים מסויימים יש יניקה יותר טובה בארובה מבבתים אחרים. אם היניקה אינה מספקת וההדלקה קשה, כדאי לפתוח מעט את דלת הקמין עד שהאש נתפסת כראוי. אם הבית אטום מדי, יתכן וכדאי יהיה לפתוח חלון.

כמה הערות

כאשר האש עולה בהדרגה כך גדלה גם כמות גזי העשן הנפלטים מהבעירה. אנו ממליצים לא להתפשר ולקנות קמין עם טכנולוגיית CleanBurning System.

קמינים הפועלים בטכנולוגיה זו, מבטיחים כי בתא הבעירה ישרפו כמה שיותר גזי פליטה לפני שהם יוצאים לארובה. בדרך זו הם מגדילים את כמות החום המופק מן העץ ומפיצים אותו לבית, וכן מפחיתים את הפליטות המזהמות.

כאשר הארובה מתחממת, אתם תשימו לב שהיניקה גדלה, לכן כדאי לצמצם את אספקת האוויר כאשר האש הולכת וגדלה.

בהדלקה הראשונה של קמין הצבוע בצבע מט הצבע ישרף. פיתחו את החלונות ואווררו את הבית. הבעירו אש חזקה (אך לא מדי!) בכדי לסיים את שריפת הצבע בפעם אחת, וכך תחסכו פליטת ריח חלשה בהדלקות הבאות.

לאחר שיגמר העץ וישארו גחלים, פתחו את דלת הקמין בעדינות והוסיפו עוד עצים. עצה טובה היא לפתוח מעט את הדלת לכמה שניות לפני שאתם פותחים אותה לחלוטין, בכדי להימנע מבריחת עשן לתוך הבית.

לכניסה לקטלוג שלנו – לחצו כאן

לפרטים נוספים וייעוץ חינם – צרו איתנו קשר

אולי יעניין אותך עוד